Ukens Smooth Monday Er Goji Og Chia-pudding!

Denne uken starter vi med en deilig og frisk goji og chia-pudding som vil gi deg en skikkelig Smooth Monday!

Smooth monday uke6_700x700_1

Denne uken er det superbær og chia som gjelder! Ukens oppskrift er bÃ¥de frisk og gir masse næringsstoffer, planteproteiner, antioksidanter og sunne fettsyrer, en skikkelig næringsbombe med andre ord. Chiapudding har blitt superpopulært de siste Ã¥rene, sannsynligvis fordi chiafrø inneholder masse næring som blant annet essensielle fettsyrer, proteiner og fiber. De er i tillegg smaksneutrale, noe som gjør at de kan blandes i omtrent hva som helst. Det innebærer at chiafrø er perfekte Ã¥ spise nÃ¥r du vil ha noe som er enkelt, sunt og som gir metthetsfølelse.

Purasana Mullbær Og Purasana Gojipulver

download-1

Ukens Smooth Monday oppskrift inneholder ogsÃ¥ bÃ¥de gojibær og mullbær som sørger for Ã¥ gi deg bÃ¥de mikronæringsstoffer, sunne plantestoffer og antioksidanter. Plantestoffene i gojibær virker blant annet betennelseshemmende, immunstyrkende, i tillegg til at de inneholder zeaxanthin og karotener, som begge er spesielt gunstige for øyene! Siden de inneholder sÃ¥ store konsentrasjoner av karotener vil gojibær beskytte huden under soling og gi deg en jevnere hudtone. Mullbær er rike pÃ¥ bÃ¥de mikronæringsstoffer og sunne plantestoffer, blant annet antioksidanter, C-vitamin og jern. Mullbær inneholder ogsÃ¥ plantestoffer som gjør at noen sukkerarter brytes ned saktere i tarmen, som innebærer at de har en stabiliserende effekt pÃ¥ blodsukkeret.

 Oppskrift Goji Og Chia-pudding

Ønsker du at puddingen skal bli enda mer «creamy» og mettende kan du tilsette en halv banan og litt plantebaserte essensielle fettsyrer.

Vitalkost oppskrifter flyer A5 uke_6

For å få en smaksprøve på denne friske næringsbomben må du en tur innom din nærmeste Life helsekostbutikk.