Chiapudding, Næringsrikt Og Godt Når Du Er På Farta!

Chiapudding kan gj√łres b√•de godt, n√¶ringsrikt og mettende, i tillegg er det superenkelt √• lage. Perfekt n√•r du du trenger noe √• spise og ikke har tid til √• lage masse mat!

I dag deler jeg en superenkel, næringsrik og mettende oppskrift på chiapudding. Den er perfekt å ha i matpakken til barna, til lunsj eller rett og slett som en frisk og god frukost!

Purasana Chiafr√ł

Chiafr√ł inneholder masse mikron√¶ringsstoffer, proteiner, fiber og essensielle fettsyrer, med andre ord er de skikkelig supermat! Chiafr√ł er ogs√• veldig milde p√• smak og kan derfor tilsettes i det meste uten √• prege smaken p√• retten de tilsettes. De er perfekte √• tilsette i blant annet smoothies og siden de har en enorm evne til √• svelle og tiltrekke seg vann s√• danner de en gel√© som kan brukes i for eksempel syltet√ły eller istedenfor egg i veganske oppskrifter.

Oppskrift Superenkel Og Digg Chiapudding

Denne er min datters favoritt og hun sp√łr ofte om den, enten det er i matpakken, til frokost eller som mellomm√•ltid n√•r hun kommer hjem fra skolen.

3 ss Purasana chiafr√ł

3 dl EcoMil kokosmelk eller mandelmelk (drikketypen)

1 ss Naturata linfr√łolje

En liten håndfull frosne bringebær

Litt frossen mango

En halv skivet banan

En klype Ceylon kanel

En klype Naturata vaniljepulver

Topping:

En ss Purasana hempfr√ł

En ss Purasana gojibær

Litt valgfrie n√łtter

Ha chiafr√łene p√• et glass, tilsett kokosmelken og rist glasset godt og lenge s√•nn at alle fr√łene blander seg godt med kokosmelken. Tilsett vaniljen, oljen og kanel, du kan ogs√• tilsette litt kokossukker hvis du vil ha den litt s√łtere. R√łr godt i blandingen og tilsett deretter de frosne b√¶rene og mango. La puddingen st√• i kj√łleskapet, gjerne over natten eller en god stund s√•nn at chiafr√łene f√•r tid til √• trekke til seg mest mulig v√¶ske. Bruker du knuste chiafr√ł, kan puddingen spises forholdsvis raskt etter tillagingen, cirka en halvtime etter.

S√•nn ser min chiapudding ut n√•r den skal inn i kj√łleskapet for √• sette seg.

Ha i bananen i skiver rett f√łr servering og topp det hele med hempfr√ł, n√łtter og gojib√¶r!