Mat, helse og livsstil

Sunne Matpakketips!

Sunne Matpakketips!

I det siste har jeg vært avhengig av å ha med matpakke på jobb og siden jeg har lange og travle dager må de være enkle og likevel næringsrike alternativ. Jeg er en forholdsvis enkel person når det gjelder mat og er takknemlig hvis jeg får en matpakke som er fresh, har god smak, er fullstappet med næring og ikke minst at jeg får en god følelse når jeg spiser.

Deilige, næringsrike og enkle matpakker er best!

Mine matpakker er alltid en eller annen form for salat, salat med ovnsbakte grønnsaker, en deilig, frisk potetsalat med kokosyoghurt dressing, dill og gressløk, salat med søtpotet og soltørkede tomater, eller en digg salat med pesto og linsepasta.

Grønnkål og brokkoli med ertepasta og pesto, toppet med Purasana hempfrø!

Når jeg kombinerer potet, søtpotet eller for eksempel linsepasta med masse ulike grønnsaker sørger jeg for at salaten blir både god og mettende. Likevel er den ikke tung og jeg kan fortsette å jobbe med fornyet energi!

Elsker ovnsbakte grønnsaker i salater!

I dag har jeg laget meg en deilig blanding av både varme og friske grønnsaker som jeg putter i en matboks og til slutt nyter kald i morgen. Den gir godt med næring, metthetsfølelse og jeg elsker smakene!

Salat Med Ovnsbakte Grønnsaker

Tre-Fire store finhakkede grønnkålblader

En hel finhakket purre

Fem ferdigkokte poteter

En halv brokkoli i biter

En halv rød løk i strimler

Tre-fire finhakkede fedd hvitløk

Naturata urtesalt

Francisco Gomez olivenolje

En hel bakt søtpotet, most i biter

Marinerte artisjokkbiter

Soltørkede tomater

Hakkede biter av oliven

Litt finhakket oregano og timian

Ruccolasalat

Hjertesalat

Først lar jeg brokkolibitene ligge i kokende vann i et minutt, så legger jeg alle ingrediensene i en form og topper til slutt alt med olivenolje, urtesalt, urter og pepper.

Deretter lar jeg det bake i ovnen på 175 grader i cirka tjue minutter. Jeg kutter opp hjertesalaten, tilsetter de ovnsbakte grønnsakene og ruccola og nyter. Til matpakken venter jeg til de ovnsbakte grønnsakene blir avkjølte og så legger jeg de sammen med salaten i en matboks som er klar til å nytes til lunsj dagen etter.

Det er selvfølgelig ikke det samme å spise det kaldt dagen etter men når du er sulten og skal til å ta frem lunsjen vil du bli takknemlig for en slik matpakke, jeg lover!

Enkelt, digg, næringsrikt og mettende!



Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *